Přednášející


Pavel Potužák

Člen katedry ekonomie na Národohospodářské fakultě VŠE v Praze

Hlavní oblastí výzkumu Pavla Potužáka je rakouská teorie hospodářského cyklu, kapitálu a úroku. Dále se zabývá neoklasickou teorií hospodářského růstu, úroku a měnovou teorií. Ve svých pracích se zejména snaží o propojení rakouské teorie a hlavního proudu. Doktorát získal na Národohospodářské fakultě VŠE v Praze. Od roku 2008 vyučuje na katedře ekonomie NF VŠE kurzy teoretické ekonomie, zejména pak pokročilé a středně pokročilé makroekonomie v anglickém jazyce.

Téma: Inflace v České republice: Její příčiny, dopady a možnosti léčby

Tato přednáška představí fenomén inflace v tržní ekonomice. Jaký je její vývoj v České republice?  Jaké jsou příčiny dnešní inflace, její důsledky a možnosti jejího krocení?

Adrian Cummins

Ředitel Asociace irských restaurací

Adrian Cummins je v současné době výkonným ředitelem Asociace irských restaurací a v rámci Hospitality Europe zastává funkci hospodáře. Vždy sehrával aktivní úlohu na poli irského i mezinárodního cestovního ruchu. Je vysoce postaveným manažerem s rozsáhlými zkušenostmi v oblasti všeobecného řízení, finančního plánování, prodeje a marketingu, jakož i přípravy a řízení strategických plánů. Během své kariéry Adrian navrhoval a realizoval projekty strategického plánování, rebrandingu a revitalizace v mnoha komerčních organizacích fungujících ve venkovském i městském prostředí. Je bývalým poradcem irské vlády. Má mimořádně rozvinutý obchodní talent a je si velmi dobře vědom důležitosti zavádění správných procesů a postupů jakožto základního předpokladu řízení a rozvoje organizací.

Téma: Digitalizace v pohostinství

Restaurační sektor prošel v několika nedávných letech obrovskými změnami v důsledku rozmachu digitalizace a trendů s tím spojených. Celosvětově nastal posun směrem k využívání rezervačních a recenzních platforem, jakož i ke sdílení obsahu souvisejícího s jídlem, skvělými restauracemi a gastro turistikou. Poslední dva roky způsobily, že digitalizace vtrhla do gastronomie a stala se nedílnou součástí služeb restaurací. Od komunikace se zákazníky v online prostředí, po zavádění chytrých technologií v provozu až po nové inovativní vymoženosti pro zákazníky. Co se můžeme z těchto změn naučit? Jak dál se bude měnit současná gastronomie?

Jakub Maščuch

Energetické systémy budov ČVUT

Ing. Jakub Maščuch Ph.D. vystudoval Strojní fakultu ČVUT, obor energetika, kde také získal doktorský titul. Celý svůj profesní život působí v energetickém poradenství pro větší podniky, teplárny, výrobní závody apod. Zároveň se věnuje vývoji technologií na výrobu elektřiny a tepla využívající biomasu.

Téma: Možnosti zásobení energiemi v nejisté době

V současné situaci mnoho firem i jednotlivců hledá řešení, jak zajistit dodávku energií a zároveň udržet jejich cenu v přijatelné výši. Přednáška Vám poskytne komplexní pohled na standardní i mediálně oblíbené způsoby dodávky tepla a elektřiny. Dozvíte se o jejich výhodách i úskalích, na co si dát pozor při realizaci. Na typickém příkladu Vám také ukážeme základní porovnání ekonomických parametrů jednotlivých variant.

Jaromír Pažout

Market manager Bookassist Czech Republic & Slovakia

Jaromír patří mezi přední experty zaměřující se na optimalizaci online hotelové strategie a distribuce. Jako Market Manager Bookassist je zodpovědný za Sales & PR & Marketing pro Českou republiku a Slovensko. Dříve působil 10 let jako Operation Manager v Bookassist a spravoval se svým týmem přímou strategii pro více jak 300 hotelů. Jaromír pracoval pro Mandarin Oriental Hotels, PricewaterhouseCoopers a další společnosti.

Téma: Trendy a výzvy, kterým čelí cestovní ruch v roce 2022+

Nyní je čas restartovat online strategie a získat zpět kontrolu nad distribucí.  Hotely nikdy nedostanou lepší šanci než v době, kdy právě procházíme resetem odvětví. Co udělat pro maximální využití potenciálu přímého prodeje? Hoteliéři chápou PROČ je důležitý přímý prodej, problémem je JAK. Úspěch v přímém prodeji není jen o vašem hotelu, ale i o vašem oboru a o změně mentality cestujících.

Petr Mára

Technology Evangelist

Petr Mára je Technology Evangelist - přibližuje lidem a firmám aktuální (exponenciální) technologie a trendy. Od mládí ho provází zájem o technologie, vzdělání a budoucnost. A s tím i snaha ovládnout čas. Baví ho objevovat a zkoušet vše nové - chytrými telefony počínaje a virtuální realitou, elektromobily a Bitcoinem konče. Zároveň je certifikovaný trenér společnosti Apple a vystupuje jako řečník nejenom v ČR, ale i v rámci Evropy a Asie.

Téma: Technologická příležitost v bezkontaktní budoucnosti

Petr se ve své přednášce pokusí podívat na technologický vývoj, kterým jsme prošli v posledních letech a jak jej rok 2021 a 2022 akceleroval v různých oblastech. Jaké technologie zažívají největší boom právě teď a budou pravděpodobně ovlivňovat naše životy (a podnikání) v následující dekádě a hlavně, jak je využít ve službách? Jak se připravit na budoucnost, která se bez technologií neobejde a jak ji provázat s podnikáním, které je založené na osobním kontaktu a službách zákazníkovi.

Jan Jelínek

Founder & Creative director B&T Agency

Jan vymýšlí blbosti už od dětství. Posledních 17 let za to dokonce dostává zaplaceno. Z toho 10 let pracoval jako kreativní ředitel jak českých, tak mezinárodních reklamních agentur. Před 3 lety pak založil reklamní agenturu B&T, která nyní působí v celém regionu. Letos k tomu přidal inovační lab.

Téma: Radikální kreativita pro budoucnost cestování

Radikální doba si žádá radikální nápady. Pandemie, energetická krize, válka, inflace. To vše radikálně mění cestovní ruch rychlostí, která nemá obdoby. V této době je klíčové znát svého budoucího zákazníka, protože ten minulý již neexistuje. Je potřeba mít odvahu se adaptovat na nového zákazníka, aby jste nejen přežili, ale vyšli z této situace jako vítězové.


Šárka Dagoh

Cluster director of revenue strategy - Prague Marriott Hotel& Augustine, a Luxury Collection Hotel Prague

Šárka v současné době pracuje na pozici Director of Revenue Strategy pro hotely patřící pod řetězec Marriott. Tuto pozici zastává už více jak 5 let.  Znalosti v oblasti Revenue získávala postupně nejprve 2 roky jako Revenue Analyst, poté povýšila na Revenue manažera a následně pracovala přes 7 let jako Senior Revenue manažer. Během té doby měla na starosti vice jak 7 hotelů z řetězce Marriott od 4* po luxusní 5* včetně otevření Courtayrd Hotel Brno. Před revenue managementem si prošla více jak 12ti letou zkušeností napříč hotelovým provozem.

Téma: Proč byste měli znát svůj "Market share"

Položíme si základní otázky, proč je revenue management důležitý v ubytovacím zařízení. Jak, kdy, proč a také kdo by měl reagovat na dynamiku cenových strategií, když revenue manager chybí. Podíváme se na Market share (podíl na trhu), proč je důležité jej sledovat a co nám ukazuje v době, kdy se nám daří a kdy naopak ne.  

Jaroslava Rezlerová

generální ředitelka ManpowerGroup ČR

Od roku 2001 působí jako generální ředitelka Manpower ČR. V roce 2012 se stává generální ředitelkou ManpowerGroup Česká republika se zodpovědností za Manpower, Experis a Talent Solutions. Pod jejím vedením se obrat společnosti zvýšil ze 75 mil. na 4 mld. Kč. V současné době poskytuje ManpowerGroup v České republice i díky své síti poboček služby 1000 firmám, kterým vyhledá 25000 nových spolupracovníků za rok.

Jaroslava Rezlerová je zakládající členkou a od roku 2010 prezidentkou Asociace poskytovatelů personálních služeb – APPS, sdružující největší personální a pracovní agentury. Asociace se významně podílí na změně legislativy pracovního práva směrem k větší otevřenosti a flexibilitě a snaží se vytvářet podmínky pro úspěšný rozvoj stabilního trhu pracovních sil. Je členkou představenstva People Management Fora a od roku 2018 je členkou představenstva Americké obchodní komory v České republice.

Téma: Rostoucí nedostatek zaměstnanců a jak ho řešit

V digitální době mění technologie způsob práce a vytvářejí nové pracovní pozice vyžadující nové dovednosti. Ve 41 ze 43 sledovaných zemí firmy zvyšují počty zaměstnanců, na mnoha trzích je téměř plná zaměstnanost. Firmy se potýkají s největším nedostatkem pracovní síly v historii. Jaké strategie firmy využívají, aby obsadily volná pracovní místa? S jakými překážkami se při zvyšování kvalifikace zaměstnanců potýkají? Které zaměstnance a jakým způsobem plánují rozvíjet?

Panelisté na téma: Výzvy a budoucnost hotelnictví a gastronomie

Josef Bára

Generální ředitel EuroAgentur

Marek Chmátal

Business Development Director, O2 arena & O2 universum

Jan Vlachynský

Spolumajitel Super Panda Circus, Bar který neexistuje, 4 pokoje

Ivo Lachman

Generální ředitel Wellness hotelu Panorama Blansko

Radek Pálka

Konzultant v oblasti Gastro poradenství